Heeft u al eens gehoord van een abces? Een abces kan zorgen voor een zeer vervelende pijn aan uw tanden en kiezen. Het ontstaat op het moment dat er in de kern van een tand of kies dermate veel bacteriën aanwezig zijn, dat het geheel een infectie veroorzaakt. Een dergelijke infectie kan verschillende symptomen met zich meebrengen, maar zorgt bovenal voor een behoorlijke pijn aan uw gebit. Gelukkig is een abces over het algemeen goed te behandelen door een tandarts, mits u tijdig hulp zoekt van een erkende tandarts bij u in de buurt. Kom bijvoorbeeld naar onze tandarts in Delft, voor de behandeling van een abces in uw gebit.

Symptomen van een abces

Een abces kan op verschillende plekken optreden en gaat doorgaans gepaard met etter, koorts, tandpijn en een opzwelling van het tandvlees. Des te meer etter er rond uw tand of kies ontstaat, des te groter zal de kans op koorts zijn en des te meer pijn zal een abces ook doen. In de ergste gevallen kunnen ook de klieren in uw hals opzwellen, waardoor u een naar en hangerig gevoel kunt krijgen. U kent dit gevoel vast van een hevige verkoudheid of een griepje in de winter.

Het behandelen van abcestandarts

Gelukkig is het relatief eenvoudig om een infectie, een abces, in uw tand of kies te verhelpen. Let wel, om een abces te kunnen behandelen dient u altijd naar een tandarts te gaan. Slik nooit zelfgekozen medicijnen om een infectie te verminderen of te verhelpen. Een tandarts kan een sneetje maken om de etter in uw tandvlees te verwijderen, wat pijn aan uw gebit zal laten afnemen. In ernstigere gevallen kan een tandarts antibiotica of ontstekingsremmers voorschrijven. Heeft dit nog steeds niet het beoogde effect? In uitzonderlijke gevallen wordt uw tand of kies dan getrokken.