In 2018 verandert je zorgverzekering met aanvullende tandartsdekking. Zo wordt de dekking en de premie gewijzigd. Door deze veranderingen is de kans groot dat je huidige ziektekostenverzekering helemaal niet meer bij je past. Het is dan ook zinvol om je zorgverzekering voor 2018 te vergelijken met andere verzekeringen.

Vergelijk zorgverzekeringen van diverse verzekeraars

Wil je je huidige aanvullende zorgverzekering vergelijken met andere verzekeringen? Dan kan dit via Zorgverzekering2018Vergelijken.nl. Hier vergelijk je zorgverzekeringen van diverse betrouwbare verzekeraars. Vergelijken is:

• Heel gemakkelijk: vul je leeftijd in, selecteer een aanvullende tandartsverzekering en geef de hoogte van het eigen risico aan. Je krijgt direct een overzicht met ziektekostenverzekeringen.
  • Besparend: door jouw zorgverzekering te vergelijken met andere verzekeringen, kan je besluiten om naar een voordeligere verzekeraar over te stappen. Hiermee kun je tientallen euro’s besparen.
  • Snel: binnen twee minuten vergelijk je verschillende zorgverzekeringen voor 2018 met elkaar.
  • Vrijblijvend en gratis: het vergelijken is vrijblijvend en helemaal gratis.

Overstap maken?

Heb je jouw huidige zorgverzekering voor 2018 vergeleken met die van andere verzekeraars? En heb je nu besloten om een overstap te maken? Dan is het verstandig om niet alleen naar de maandelijkse premiekosten te kijken. Sommige verzekeraars hanteren namelijk een zeer lage premie, maar bieden een minimale dekking. Je loopt dat het risico dat je de tandartskosten voor een groot deel zelf moet betalen. Uiteindelijk ben je dan veel duurder uit dan wanneer je kiest voor een iets duurdere verzekering.

Wanneer kun je overstappen?

Als je in 2018 een aanvullende ziektekostenverzekering met tandartsdekking wilt bij een andere verzekeraar dan kun je vanaf medio november overstappen. Wij hebben hieronder twee belangrijke datums voor je vermeld:

• 31 december 2017: tot en met deze dag kun je jouw huidige ziektekostenverzekering opzeggen.
  • 31 januari 2018: tot en met deze datum kun je een andere aanvullende zorgverzekering met tandartsdekking afsluiten. Je nieuwe ziektekostenverzekering loopt dan vanaf 1 januari 2018.